Ana Sayfa Arama Galeri Video
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Taş sokaklı, çini çatılı sevimli bir kent: Nafplion

Gemiyle vizesiz Yunan Adaları üçüncü gün: Nafplion

Çeşme’den başlayan turumuz, hız kesmeden devam ediyor. Sakız, Atina ve Siros’u gördükten sonra Nafplion’a gidiyoruz.

Palamidi Kalesi

Sabah güne Nafplion’da merhaba dedikten sonra saat 10 gibi şehri keşfe çıkıyoruz.  Gemiden iner inmez karşımızda Palamidi Kalesi duruyor. Yüksek bir tepenin üzerine inşa edilen kaleye, merdivenlerden yürüyerek çıkıyorsunuz.  Venediklilerin işgalinden sonra 1686’da inşa edilen kale, 216 metre yüksekliğinde.

Süslü püslü bir Yunan şehri

Mora yarımadasında yer alan Nafplion, Yunanistan’ın ilk başkenti olmuş. Şehir, 1829 ile 1834 yılları arasında Yunanistan’a başkentlik yapmış.

Mavi ile yeşilin birleştiği liman kenti, Neo-klasik binaları, çini çatıları, eski mahalleleri, geniş kaldırımları ve büyük meydanları ile  kendisine hayran bırakıyor.

Bisiklet kiralayıp gezin

Biz, Nafplion eski şehir bölgesinin altını üstüne getirdikten sonra bir kafede oturup mola verdik. Bazılarımız taksi tutup kentin uzak noktalarına gitmeye karar verdi. Biz de Nafplion’u bisiklet ile keşfe devam etme kararı verdik.

Arkadaşlarımızdan öğrendiğimize göre Nafplion’da taksiler, 15 kilometre mesafedeki bir yere 30 Euro civarı bir ücret alıyormuş. Bisiklet kiralamak ise daha ucuz. Bir günlüğü 10 Euro iken eğer bizim gibi biraz pazarlık ederseniz 5 Euro’ya da kiralayabilirsiniz.

Bisikletlerimizi aldıktan sonra uçurumun kenarına yapılmış yolu takip ederek körfezi saat yönünün tersine, kentin etrafında gezmeye başladık. Nafplion’da yaz yağmuruna yakalanmamız ise bisiklet turumuza daha çok heyecan kattı.

Yarım saat sonra ileride bir plaj gördük ve oraya doğru yöneldik. Yağmura aldırmayıp denize girdik. Böylece tur başladığından beri ilk defa denizde yüzmüş olduk. Gideceğimiz son bir durak kaldı. Dördüncü gün Girit’te buluşmak üzere.